Ibland är det ju så att man fundera på att köpa något, en vara eller tjänst, men vill veta mer innan. Eller så har man köpt något och inte riktigt förstår allt. Det är i dessa lägen det är bra att kontakta företagets kundtjänst. Idag har de allra flesta företag i Sverige någon form av kundtjänst. Så funderar du till exempelvis på att samla lån, så är det rätt bra att kontakta Lendo kundtjänst för att ställa dina frågor, om du har några, före du gör din ansökan. Det kan du göra via Lendo Kontakt.
Vad är det då som gör att en kundtjänst är bra eller inte? För att det ska vara en bra kundtjänst är det ju viktigt att det går att kontakta dem på flera sätt. Gärna via telefon, mail och gärna även chatt. Sedan är det även bra om de kan ha generösa öppettider, så att det går att nå dem. Att bara ha öppet en timme per förmiddag är ju inte det bästa direkt.
Sedan, den som sitter i kundtjänsten, den måste ju kunna en hel del om det som den jobbar med. Det så att han eller hon kan svara på dina frågor. Eller i alla fall se till att ta reda på det om de inte kan ge svar direkt.
Sedan är det ju även bra om personen som sitter i kundtjänsten är trevlig, oavsett hur kunden är eller om de haft en dålig dag.